mandag, januar 07, 2008

Cunninlynguist - K.K.K.Y.



Etter fire album syntes Cunninlynguist at det var på tide med en musikkvideo, og gutta dropper selvfølgelig fett som alltid. Kjøp Dirty Acres eller drep deg selv...

søndag, januar 06, 2008

Når det er på tide å gi props til noen andre enn hjernedøde rappere...

En sjelden gang blir jeg spurt om hva som er mitt litterære forbilde. Jeg har i og for seg mange, men de siste to årene vil jeg nok trekke frem forlagssjef og skribent Anders Heger. Her er linker til noen av hans beste kommentarer, de kan ellers leses i Dagsavisens søndagsutgave.
(Dere får nesten ha Dagsavisen unnskyldt for at de lar alle Norges idioter forsøple litterære mesterverk med idiotiske kommentarer...)

http://www.dagsavisen.no/meninger/article314917.ece

http://www.dagsavisen.no/meninger/article314917.ece

http://www.dagsavisen.no/meninger/article320991.ece

mandag, desember 31, 2007

Stress spurte meg om jeg kunne velge ut de fem beste albumene fra 2007, og det gjorde jeg selvfølgelig med den største glede:
http://stress.no/magazine.aspx?Nid=12284&cat=9

Audun Aahlin (Kingsize/Audun84.blogspot.com)

1. Brother Ali - The Undisputed Truth

Så forjævlig oversett. Fantastisk gjennomført!

2. Ken Ring - Äntligen Hemma

Beste som har kommet fra Skandinavia på år og dag.

3. Pharoahe Monch - Desire

Svært etterlengtet fra en av de aller, aller beste! Skuffer kanskje litt, men det var sikkert bare jeg som hadde for store forhåpninger.

4. Kanye West - Graduation

Fantastisk produksjon, men til tider helt ubrukelig rapping. "I'm like a fly Malcolm X, by any jeans necessary" er den latterligste linja jeg har hørt i hele år.

5. Wu-Tang Clan - 8 Diagrams

Fint, fint comeback. Method Mans innsats er alene verdt en plass på denne lista.

6. UGK - Underground Kingz

7. Freeway - Free At Last

8. Talib Kweli - Eardrum

9. Black Milk - Sound of the City

10. Cunnninlynguist - Dirty Acres

So there you have it. Godt nyttår! Kos dere med Skillz sin årlige oppsumering:

http://www.zshare.net/audio/59543344e4f40d/

torsdag, desember 27, 2007

Ken har kommet med en video til kjendisremixen av ”Ta det lungt”. Promoe skulle egentlig vært med på denne låta, men nektet fordi han fortsatt var furten over noe Ken sa for 9 år siden, istedenfor ble det Markoolio. Jaja…


Når vi først er inne på Sverige tenkte jeg at jeg kunne grave frem noen videoer fra noen av mine favoritter i nabolandet… Enjoy!

Adam Tensta:




Mapei:


Ison & Fille


Organism 12


Afasi och Filthy